tisdag 13 mars 2012

Nihon the dream!

Moshi! Moshi!
Hallååå!!! Nu pluggar jag och vännerna japanska för fullt här...utan större framgång tyvärr haha. Japanska är ett svårt språk att lära sig, men det visste jag redan från början. Men lugn, jag tänker inte ge upp! Varför jag fortsätter är enkelt; För att jag älskar språket. För mig är japanska ett utav de vackraste språken som finns!

Jag längtar verklig tills min dröm går i uppfyllelse så att jag får sätta min fot på japansk mark. Det är klart man har tänkt tanken: Tänk om jag ångrar mig. Tänk om Japan inte är alls som jag hade tänkt mig. Men oavsett så kommer jag inte ångra mig för de val jag har gjort. För hur kan drömmar gå i uppfyllelse ifall man inte har modet att kämpa för dom? Jag har träffat så många underbara människor det här året och om jag hade gjort andra val så skulle vi nog troligen aldrig ha träffats. Dessutom har jag en känsla av att någonting väntar på mig där i Japan... Troligtvis mitt livs största äventyr haha!
Håll tummarna för det!
Mata ne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar