måndag 30 januari 2012

Typiskt att det skulle hända mig

Hej igen!

Är helt slut efter jobbet och ska äntligen snart få sova i min varma säng. Har frysit hela dagen och funderar seriöst på om man ska strunta i att ta av sig vinterjackan på jobbet i morgon? Haha, nja vi får se. Det skulle nog vara en rolig syn i alla fall för min arbetskamrater.

Början av min dag kunde inte ha startat sämre. Tog bussen kvart i fem till jobbet och efter några byten kliver man på den sista bussen innan man äntligen ska komma fram till jobbet, men då upptäcker man det... Man hade satt sig på fel buss! Så trött var jag imorse. Iritterad och arg över att inse att man kommer försent till jobbet, kliver jag av på en okänd plats mitt i mörkret innan solen har gått upp. Tillslut lyckas man hitta det man tror är rätt busshållplats, men detta mina vänner var bara början på min otur... Snart ser man sin buss komma (den rätta bussen), men så svänger bussen åt mitt motsatta håll! Snart förstår jag att SL hade flyttat på busshållplatsen av någon konstig anledning utan att ens lämna någon sorts information på den gamla busshållplatsen!  

Jag är en person som hatar att komma försent, så ni kanske kan förstå min frustration när jag blev tvungen att vänta i tjuogo minuter innan nästa buss skulle komma. Jag kom inte fram till jobbet förren klockan sju och blev med andra ord en halvtimme sen!

Resten av dagen var väldigt seg och kom inte hem fören klockan halv sju på kvällen. Imorgon ska jag vara extra uppmärksam så att jag hamnar på rätt buss och förhoppningsvis blir man ledig på onsdag så att man kan få sova ut lite. Ska få månadens nya schema imorgon, så ska bli jättespännande och se hur mycket jobb jag får eller inte.

Ska sova nu så får höras mer imorgon!

MVH Vicki    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar